Projekt „Innowacyjny transfer kompetencji kluczowych w kształceniu kreatywnego nauczyciela nowoczesnej Europy”

Projekt dotyczy wyrównywania szans całej społeczności szkolnej poprzez wprowadzenie nowych metod pracy z uczniami oraz rozwój cyfrowy. 

Główne cele projektu.

  • Włączenie uczniów z SPE i obcokrajowców we wszystkie obszary życia: szkoła i świat rówieśniczy, rozwijanie ich talentów. Integracja różnorodności mocnych stron, zdrowotnych, kulturowych.
  • Rozwój kompetencji informatycznych, poznanie nowych ofert nauczania na odległość i innych nowoczesnych umiejętności w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych.
  • Rozwijanie u uczniów kompetencji porozumiewania się z języku obcym poprzez zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe. Zrozumienie różnorodności społecznej, językowej i kulturowej.
  • Rozwijanie kompetencji w zakresie komunikacji społecznej, rozwiązywania problemów, kreatywnego myślenia poprzez sztukę, gry w edukacji, organizowanie własnego procesu uczenia się, zarządzanie czasem
  • Kreowanie przedsiębiorczości uczniów. Rozwijanie kreatywności i umiejętności podejmowania inicjatywy, planowania i wcielania pomysłów w życie oraz zdolności do rozpoznawania możliwości

W projekcie uczestniczyło 15 nauczycieli. Realizacja projektu przyniosła wymierne długoterminowe korzyści: 

  • podniosła kwalifikacje pracowników w zakresie najnowszych, ciekawych metod pracy zdalnej i stacjonarnej; 
  • zwiększyła motywację uczniów i nauczycieli;
  • podniosła znajomości języka angielskiego, umiejętności ICT; 
  • wzbogaciła warsztat pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami kulturowo-językowymi, ale przede wszystkim edukacyjnymi z SPE; 
  • uczenie się od siebie nawzajem, otwieranie się na nowe kultury;
  • minimalizowanie wykluczenia uczniów.

 

Kursy, w których uczestniczyli nauczyciele:

  • Diversity in the classroom: teaching tolerance and overcoming prejudices,
  • Content and Language Integrated Learning (CLIL)  Course for Teachers,
  • Creativity for the future: promoting Critical Thinking and Problem-Solving in the classroom,
  • Inclusive Education with Art and Film Therapy and games,
  • Google for Education, 
  • Game Based Learning And Gamification,
  • Technology And Media In Education, 
  • Flipped Learning For Inclusive Teaching,
  • Learn English the fun way,
  • Professional Orientation in Education,
  • Neuroeducation and Coaching,
  • Teachers’ Toolkit for the 21st Century Skills: Hands-on Approach. 

 uczestnicy.jpeg

Uczestnicy udoskonali i unowocześnili swój warsztat pracy we Włoszech, Chorwacji, Hiszpanii, Portugalii oraz Grecji. Współpraca międzynarodowa była owocna, skoncentrowana na wskazanych obszarach, wsparta spotkaniami po zakończeniu kursów oraz upowszechnianiem rezultatów. 

Po powrocie z kursów uczestnicy projektu podzielili się swoją wiedzą jak również poprowadzili szkolenia i warsztaty nie tylko dla pracowników swojej szkoły, ale także dla nauczycieli innych instytucji. Uczestnictwo w takich kursach dało nam inspirację, unikatowy rozwój oraz siłę mimo tak trudnych realiów. 

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji i filmów z wyjazdów.

 

Chorwacja, Split          Hiszpania, Barcelona             Portugalia, Azory             Włochy, Sycylia          Grecja, Cypr  



Fotorelacja z upowszechniania

 

Szkoła Podstawowa nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego
w Białymstoku

Adres: ul. Poleska 27, 15-476 Białystok

tel. 085 67 50 661, fax. 085 66 42 196

e- mail: sp11@um.bialystok.pl

Facebook: Facebook SP 11

Inspektor Danych Osobowych
Weronika Małaszewicz
e-mail: iod.szkoly@um.bialystok.pl

 



Powrót na początek strony