Projekt „Innowacyjny transfer kompetencji kluczowych w kształceniu kreatywnego nauczyciela nowoczesnej Europy”
Projekt dotyczy wyrównywania szans całej społeczności szkolnej poprzez wprowadzenie nowych metod pracy z uczniami oraz rozwój cyfrowy.
Główne cele projektu.
- Włączenie uczniów z SPE i obcokrajowców we wszystkie obszary życia: szkoła i świat rówieśniczy, rozwijanie ich talentów. Integracja różnorodności mocnych stron, zdrowotnych, kulturowych.
- Rozwój kompetencji informatycznych, poznanie nowych ofert nauczania na odległość i innych nowoczesnych umiejętności w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Rozwijanie u uczniów kompetencji porozumiewania się z języku obcym poprzez zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe. Zrozumienie różnorodności społecznej, językowej i kulturowej.
- Rozwijanie kompetencji w zakresie komunikacji społecznej, rozwiązywania problemów, kreatywnego myślenia poprzez sztukę, gry w edukacji, organizowanie własnego procesu uczenia się, zarządzanie czasem
- Kreowanie przedsiębiorczości uczniów. Rozwijanie kreatywności i umiejętności podejmowania inicjatywy, planowania i wcielania pomysłów w życie oraz zdolności do rozpoznawania możliwości
W projekcie uczestniczyło 15 nauczycieli. Realizacja projektu przyniosła wymierne długoterminowe korzyści:
- podniosła kwalifikacje pracowników w zakresie najnowszych, ciekawych metod pracy zdalnej i stacjonarnej;
- zwiększyła motywację uczniów i nauczycieli;
- podniosła znajomości języka angielskiego, umiejętności ICT;
- wzbogaciła warsztat pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami kulturowo-językowymi, ale przede wszystkim edukacyjnymi z SPE;
- uczenie się od siebie nawzajem, otwieranie się na nowe kultury;
- minimalizowanie wykluczenia uczniów.
Kursy, w których uczestniczyli nauczyciele:
- Diversity in the classroom: teaching tolerance and overcoming prejudices,
- Content and Language Integrated Learning (CLIL) Course for Teachers,
- Creativity for the future: promoting Critical Thinking and Problem-Solving in the classroom,
- Inclusive Education with Art and Film Therapy and games,
- Google for Education,
- Game Based Learning And Gamification,
- Technology And Media In Education,
- Flipped Learning For Inclusive Teaching,
- Learn English the fun way,
- Professional Orientation in Education,
- Neuroeducation and Coaching,
- Teachers’ Toolkit for the 21st Century Skills: Hands-on Approach.
Uczestnicy udoskonali i unowocześnili swój warsztat pracy we Włoszech, Chorwacji, Hiszpanii, Portugalii oraz Grecji. Współpraca międzynarodowa była owocna, skoncentrowana na wskazanych obszarach, wsparta spotkaniami po zakończeniu kursów oraz upowszechnianiem rezultatów.
Po powrocie z kursów uczestnicy projektu podzielili się swoją wiedzą jak również poprowadzili szkolenia i warsztaty nie tylko dla pracowników swojej szkoły, ale także dla nauczycieli innych instytucji. Uczestnictwo w takich kursach dało nam inspirację, unikatowy rozwój oraz siłę mimo tak trudnych realiów.
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji i filmów z wyjazdów.
Chorwacja, Split Hiszpania, Barcelona Portugalia, Azory Włochy, Sycylia Grecja, Cypr