Chorwacja
W Chorwacji uczestniczyliśmy w trzech kursach: Teachers’ Toolkit for the 21st Century Skills: Hands-on Approach- zorganizowanym w Puli oraz Professional Orientation in Education i Neuroeducation and Coaching, które odbyły się w Splicie. Kursy umożliwiły nam wymianę wiedzy i doświadczeń z nauczycielami z innych krajów europejskich m.in. Portugalii, Niemiec, Rumunii, Węgier a przez to wgląd w różne systemy edukacji. Utrwalaliśmy wiedzę pracując w w zespołach wykonując ćwiczenia praktyczne, symulacje, rozwijaliśmy umiejętności komunikacji, współpracy, autoprezentacji, rozwiązywania problemów, negocjacji, krytycznego i kreatywnego myślenia.
Omawialiśmy plan lekcji trzyokresowej (nazywanie - rozpoznawanie - zapamiętywanie). Poznaliśmy teorie oraz metody nauczania Montessori. Poznaliśmy metody pracy z uczniami, które pomogą im zdobyć umiejętności miękkie. Uczestniczyliśmy w zajęciach skutecznego rozwiązywania problemów, mediacji i zarządzania.
Poznaliśmy rolę orientacji zawodowej na wszystkich poziomach edukacji. Doskonaliliśmy kompetencje przedsiębiorczych uczestników, nauczyliśmy się w jaki sposób orientację zawodową można włączyć do lekcji i szkolnego programu nauczania. Zrozumieliśmy podejście do edukacji oparte na kompetencjach i jej znaczenia w orientacji zawodowej. Poznaliśmy technikę Płaszcza eksperta, która tworzy wspaniałe możliwości wprowadzenia orientacji zawodowej w kontekście edukacyjnym. Wykonywaliśmy ćwiczenia oparte na kreowaniu pomysłów i praktycznych zasobów do skutecznego wdrażania orientacji zawodowej w edukacji w różnych warunkach szkolnych, do wykorzystania zarówno z uczniami, jak i personelem. Dzieliliśmy się doświadczeniami, modelami orientacji zawodowej, co pomoże nam być bardziej efektywnymi w naszej pracy oraz doprowadzi to do wzmocnienia europejskiej współpracy między osobami zajmującymi się orientacją zawodową w edukacji.
Poszerzyliśmy wiadomości dotyczące działania mózgu w zakresie neurodydatyki. Zapoznaliśmy się i ćwiczyliśmy umiejętność posługiwania się mnemotechnikami. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób nauczyciel może przejąć rolę coacha w celu rozwijania umiejętności samokształcenia uczniów. Poznaliśmy umiejętność korzystania z narzędzi coachingowych takich jak: Koło Życia, Co Ci się we mnie podoba, Jakie są Twoje ograniczające przekonania, Zwierzęta oraz Wzrost w edukacji.
Udział w kursach sprzyjał promowaniu i rozwijaniu świadomości międzykulturowej.