Chorwacja

   W Chorwacji uczestniczyliśmy w trzech kursach: Teachers’ Toolkit for the 21st Century Skills: Hands-on Approach- zorganizowanym w Puli oraz    Professional Orientation in Education i  Neuroeducation  and Coaching, które odbyły się w Splicie. Kursy umożliwiły nam  wymianę wiedzy i doświadczeń z nauczycielami z innych krajów europejskich  m.in. Portugalii, Niemiec, Rumunii, Węgier a przez to  wgląd w różne systemy edukacji. Utrwalaliśmy  wiedzę pracując w  w zespołach wykonując  ćwiczenia praktyczne, symulacje, rozwijaliśmy  umiejętności komunikacji, współpracy, autoprezentacji, rozwiązywania problemów, negocjacji, krytycznego i kreatywnego myślenia.

Omawialiśmy plan lekcji trzyokresowej (nazywanie - rozpoznawanie - zapamiętywanie). Poznaliśmy  teorie oraz metody nauczania Montessori. Poznaliśmy  metody pracy z uczniami, które pomogą im zdobyć umiejętności miękkie. Uczestniczyliśmy w zajęciach skutecznego rozwiązywania problemów, mediacji i zarządzania.

Poznaliśmy  rolę  orientacji zawodowej na wszystkich poziomach edukacji. Doskonaliliśmy kompetencje przedsiębiorczych uczestników, nauczyliśmy się  w jaki sposób orientację zawodową można włączyć do lekcji i szkolnego programu nauczania. Zrozumieliśmy  podejście do edukacji oparte na kompetencjach i jej znaczenia w orientacji zawodowej. Poznaliśmy  technikę Płaszcza eksperta, która tworzy wspaniałe możliwości wprowadzenia orientacji zawodowej w kontekście edukacyjnym. Wykonywaliśmy ćwiczenia oparte na kreowaniu pomysłów i praktycznych zasobów do skutecznego wdrażania orientacji zawodowej w edukacji w różnych warunkach szkolnych,  do wykorzystania zarówno z uczniami, jak i personelem. Dzieliliśmy się doświadczeniami, modelami orientacji zawodowej, co pomoże  nam być bardziej efektywnymi w naszej pracy oraz  doprowadzi to do wzmocnienia europejskiej współpracy między osobami zajmującymi się orientacją zawodową w edukacji.

Poszerzyliśmy wiadomości dotyczące działania mózgu w zakresie neurodydatyki. Zapoznaliśmy się i ćwiczyliśmy umiejętność posługiwania się mnemotechnikami. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób nauczyciel może przejąć rolę coacha w celu rozwijania umiejętności  samokształcenia uczniów. Poznaliśmy umiejętność korzystania z narzędzi coachingowych takich jak:  Koło Życia, Co Ci się we mnie podoba, Jakie są Twoje ograniczające przekonania,  Zwierzęta oraz  Wzrost w edukacji.

 Udział w kursach sprzyjał  promowaniu i rozwijaniu świadomości międzykulturowej.

 

 
 

Szkoła Podstawowa nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego
w Białymstoku

Adres: ul. Poleska 27, 15-476 Białystok

tel. 085 67 50 661, fax. 085 66 42 196

e- mail: sp11@um.bialystok.pl

Facebook: Facebook SP 11

Inspektor Danych Osobowych
Weronika Małaszewicz
e-mail: iod.szkoly@um.bialystok.pl

 



Powrót na początek strony