Laboratoria Przyszłości
Nasz przyjaciel EMYS
Z EMYSem dzieci stają się centralnym punktem procesu nauczania, a do ćwiczenia języka angielskiego motywowane są aktywnie i niezależnie dzięki:
- radosnej imersji językowej,
-
- najbardziej zaawansowanemu i bezpiecznemu,
- cyfrowemu native speakerowi, -
- wytworzeniu niepowtarzalnej więzi emocjonalnej,
-
- bogatemu źródle rozrywki.
Robot edukacyjny zakupiony w ramach programu #LaboratoriaPrzyszlosci #LaboratoriaPrzyszłości
Liga Robotów - ogólnopolski turniej robotyczny oparty na założeniach idei STEAM. Zmagania grup odbywały się w warszawskiej Arenie Ursus. Uczniowie klasy 7a: Klara Panasewicz, Rafał Czega, Patryk Ignaciuk, Norbert Dzwonkowski, Szymon Sawicki i Maja Dziejma dzielnie reprezentowali szkołę podczas zadań turniejowych.
Na szczeblu wojewódzkim nasi uczniowie zdobyli
1. miejsce w kategorii "Programowanie"
1. miejsce w kategorii "Wyścig"
Był to wyjątkowy czas spędzony z nowymi technologiami i wyzwaniami.
Opiekunowie:
p. Maja Walukiewicz
p. Angelika Kulikowska
Robotyka w pracy z dziećmi ze specjalnym potrzebami edukacyjnymi.
Raz lekcja programowania z Photonem, raz język angielski z Emysem, a kiedy indziej lekcja grania na "bum bum - rurkach" z użyciem tablicy interaktywnej i cybertechnologia wprowadza dzieci z klasy 3fs we współczesny świat nauki. #LaboratoriaPrzyszlosci #LaboratoriaPrzyszłości
Bawimy się ucząc - uczymy się bawiąc.
Wychowawczyni: p. Mira Gołub
Roboty w akcji !
Podczas pikniku rodzinnego nauczyciele naszej szkoły zorganizaowali warsztaty z robotyki. W namiocie pani Mirka prezentowała robota Emys, który został stworzony, aby kształtować przyszłość edukacji dzięki najbardziej innowacyjnej technologii na świecie w dziedzinie nauczania języka angielskiego oraz robotyki społecznej. P.Kasia i p.Kamil demonstrowali Photon'a - robota będącego nowoczesnym narzędziem do nauczania. Photon potrafi reagować na wiele bodźców zewnętrznych, a dzięki odpowiedniej aplikacji, pomaga rozwijać wyobraźnię, umiejętności logicznego i analitycznego myślenia oraz uczy dzieci podstaw programowania. #LaboratoriaPrzyszlosci #LaboratoriaPrzyszłości
Jak wykorzystać robota Photon podczas zajęć edukacyjnych?
Innowacyjna klasa Ic z elementami programowania radzi sobie świetnie z głoskowaniem i zasadami ortograficznymi. W klasie II d uczniowie ćwiczyli kodowanie w czasie zajęć kreatywnych. Roboty edukacyjne, wyposażone w diody, czujniki, mikrofony i kamerki, angażują dzieci, które przy ich pomocy chętniej uczą się nowych zagadnień. Praca z robotem rozwija zdolności logicznego myślenia i analizy. Dzięki nim dziecko nie tylko nabywa nowych umiejętności, lecz także zaznajamia się z tajnikami programowania i świadomego korzystania z technologii.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszłości
Z okazji Dnia Ziemi 2023 uczniowie naszej szkoły mieli możliwość wzięcia udziału w warsztatach projektowania ekologicznych toreb na zakupy. Jesteśmy świadomymi konsumentami, wiemy, że nawet niewielkie codzienne zmiany nawyków mogą dać duży efekt w przyszłości.
Wspólnie dbamy o nasze środowisko:
-
segregujemy odpady,
-
nie marnujemy żywności,
-
używamy wielorazowych opakowań
Materiały na warsztaty zostały zakupione w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszlosci#LaboratoriaPrzyszłości
Odkrywamy potęgę swoich możliwości!
Zestaw LEGO® Education SPIKE™ Prime to narzędzie do nauki przedmiotów STEAM, dzięki połączeniu kolorowych klocków LEGO®, prostego w użyciu sprzętu i oprogramowania oraz intuicyjnego języka kodowania opartego na Scratchu, uczniowie chętnie angażują się w zajęcia. Głównym elementem systemu SPIKE Prime jest Hub, który można programować. To zaawansowane urządzenie w kształcie klocka jest łatwe w obsłudze i ma 6 portów wejścia/wyjścia, matrycę świateł 5x5, moduł Bluetooth, głośnik, żyroskop 6-osiowy i akumulator. Zestaw SPIKE Prime zawiera też niezwykle dokładne silniki i czujniki, które razem z różnorodnymi, kolorowymi elementami konstrukcyjnymi LEGO można wykorzystać do projektowania i budowania ciekawych robotów, dynamicznych urządzeń i innych interaktywnych modeli.
LEGO® Education SPIKE™ umożliwia:
• Rozwijanie logicznego i algorytmicznego myślenia
• Rozwijanie myślenia komputacyjnego
• Rozwijanie umiejętności współpracy
• Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia
• Nauka kodowania i programowania
• Budowanie kompetencji STEAM
Nasza szkoła miała zaszczyt gościć przyszłych uczniów „Jedenastki” i ich rodziców. Dzieci miały okazję uczestniczyć m. in. w zajęciach programowania i spotkały się z robotem Photon i Emys. #LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci
Klasa photonowa w akcji!
Uczniowie klasy I c uczą roboty rozpoznawać kolory. Innowacyjna klasa z programowaniem z robotem Photon prowadzona jest pod kierunkiem. p. Agnieszki Łupińskiej.#LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci
Nagrywanie filmów, robienie zdjęć, nagrywanie wywiadów i piosenek jest łatwiejsze dzięki użyciu zakupionego sprzętu z projektu #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci.
Do dyspozycji mamy:
-
mikroport z akcesoriami,
-
oświetlenie do realizacji nagrań,
-
mikrofon kierunkowy z akcesoriami,
-
gimbal,
-
aparat fotograficzny,
-
głośnik przenośny.
Na zdjęciach widoczny jest proces powstawania teledysku "Mistrzowie Energii" pod kierunkiem p. Mai Walukiewicz i p. Ewy Jedynasty.
W czasie zajęć z pedagogiem p. K. Rutkowskim uczniowie wcielili się w rolę konstruktorów i stworzyli miasto marzeń po którym poruszały się skonstruowane przez nich pojazdy. Budowanie z klocków konstrukcyjnych uczy współpracy w grupie, cierpliwości, wytrwałości w dążeniu do celu ponadto rozwija wyobraźnie przestrzenną i uczą logicznego i strategicznego myślenia.
Klocki zostały zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Nasi uczniowie uwielbiają EMYSa!
To najbardziej zaawansowany anglojęzyczny robot edukacyjny na świecie o przyjaznym wyglądzie i wyjątkowych możliwościach interaktywnych. EMYS jest niewyczerpanym źródłem starannie dobranego języka prezentowanego poprzez szereg interaktywnych zadań, gier, twórczych aktywności, piosenek, historyjek i zabaw ruchowych. EMYS nie kryje emocji! Jego emocjonalny charakter i zdolność nawiązywania relacji budzi zainteresowanie i chęć bycia razem. Robot został zakupiony w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Zajęcia z języka angielskiego z robotem EMYS prowadzi p. Ula Panasewicz.
W naszej szkole powstała innowacyjna klasa pierwsza - klasa z programowaniem z robotem Photon, którą prowadzi p. Agnieszka Łupińska. Roboty wykorzystywane są też na lekcjach informatyki, matematyki, edukacji wczesnoszkolnej, zajęciach kreatywnych, zajęciach rewalidacyjnych oraz zajęciach z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W ramach projektu Laboratoria Przyszłości zakupiliśmy roboty Photon w trzech modułach.
Moduł Edukacja Społeczno-Emocjonalna (SEL)
SEL (z ang. social emotional learning) obejmuje skoordynowane strategie nauczania i rozwoju skupiając się na niezwykle ważnej sferze życia – emocjach uczniów. Wszystkie aktywności w zestawie opierają się na metodologii rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych opracowanej przez wiodącą na świecie organizację Collaborative for Academic, Social and Emotional Learning (CASEL). Dzięki ćwiczeniom z zestawu SEL uczniowie dowiedzą się, jak radzić sobie z trudnymi zagadnieniami oraz lepiej funkcjonować w rodzinie, szkole i społeczeństwie. Zdobędą umiejętności radzenia sobie z agresją, stresem i negatywnymi emocjami. Lepiej będą rozpoznawać emocje swoje i innych osób.
Moduł Specjalne Potrzeby Edukacyjne (SPE)
Zestaw do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu i zaburzeniami emocjonalnymi i społecznymi to pierwszy tego typu zestaw na świecie i powstał właśnie w Polsce! Autorkami zestawu są nauczycielki, terapeutki zafascynowane nowoczesnymi technologiami, na co dzień pracujące z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - Renata Idzik, Agnieszka Setnikowska i Małgorzata Rabenda.
Moduł Sztuczna Inteligencja
Zestaw przybliży uczniom technologię sztucznej inteligencji. Dzięki opracowanym materiałom można rozwijać w dzieciach umiejętność krytycznego myślenia, tak, by byli świadomymi użytkownikami technologii.
W ramach cyklu zajęć uczniowie dowiedzą się:
-
czym jest sztuczna inteligencja,
-
w jaki sposób działa,
-
co wpływa na efektywność jej działania,
-
poznają jej wybrane zastosowania.