Włochy

W sierpniu tego roku byłyśmy uczestniczkami następujących  kursów w Palermo: “Content and Language Intagrated Learning Course for Teachers”, “Diversity in the classroom”,”  Creativity  for the Future: Promoting Critical Thinking and Problem Solving in the Classroom.”Kursy te miały na celu zapewnienie nauczycielom i pracownikom edukacyjnym pracującym w zróżnicowanym środowisku poznania narzędzi, strategii i najlepszych praktyk, które pozwolą promować różnorodność w klasie oraz przezwyciężać uprzedzenia i dyskryminację,  doskonalenie edukacji poprzez umożliwienie nauczycielom poznanie metodologii CLIL, przy jednoczesnym dzieleniu się najlepszą wiedzą i doświadczeniem z innymi uczestnikami i trenerami z całej Europy. Jednocześnie zachęcano uczestników do podejmowania różnych strategii, pomysłów dostosowanych do ich potrzeb i realiów, aby zainspirować uczniów do krytycznego myślenia poprzez innowacyjne i interaktywne metody nauczania oraz uczenie się przez doświadczenie. W czasie kursu zapoznałyśmy  się z problemami i obawami związanymi z promowaniem różnorodności. Dowiedziałyśmy się, jak zmierzyć się ze stereotypami i osobistymi uprzedzeniami, jak rozwijać wrażliwość kulturową i tolerancję. Poprzez ćwiczenia symulacyjne utrwaliłyśmy metody i poznałyśmy narzędzia, które można  zastosować do promowania różnorodności i tolerancji w klasie. Nauczyłyśmy się jak motywować uczniów w klasie zintegrowanej poprzez dynamiczne zajęcia i uczenie się przez doświadczenie. Miałyśmy możliwość poznania wykorzystania nowoczesnych platform multimedialnych do celów edukacyjnych.  Dowiedziałyśmy się o sposobach dotarcia do szerszego grona uczniów bez konieczności dodatkowego czasu w programie nauczania. Lepiej zrozumiałyśmy różnice  między uczeniem się formalnym i nieformalnym. Poszerzyłyśmy wiedzę o znaczeniu rozwijania kreatywności i krytycznego myślenia. Poznałyśmy różne formy zajęć i zabaw mających na celu kształtowanie twórczego myślenia. Opracowałyśmy narzędzia wspierające i zachęcające uczniów do podejmowania działań uwzględniających realia i obawy uczniów. Poznałyśmy sposoby angażowania i motywowania uczniów do skutecznego działania , współpracy i rozwijania umiejętności rozwiązywania problemów oraz samooceny.

Szkoła Podstawowa nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego
w Białymstoku

Adres: ul. Poleska 27, 15-476 Białystok

tel. 085 67 50 661, fax. 085 66 42 196

e- mail: sp11@um.bialystok.pl

Facebook: Facebook SP 11

Inspektor Danych Osobowych
Weronika Małaszewicz
e-mail: iod.szkoly@um.bialystok.pl

 



Powrót na początek strony