Włochy
W sierpniu tego roku byłyśmy uczestniczkami następujących kursów w Palermo: “Content and Language Intagrated Learning Course for Teachers”, “Diversity in the classroom”,” Creativity for the Future: Promoting Critical Thinking and Problem Solving in the Classroom.”Kursy te miały na celu zapewnienie nauczycielom i pracownikom edukacyjnym pracującym w zróżnicowanym środowisku poznania narzędzi, strategii i najlepszych praktyk, które pozwolą promować różnorodność w klasie oraz przezwyciężać uprzedzenia i dyskryminację, doskonalenie edukacji poprzez umożliwienie nauczycielom poznanie metodologii CLIL, przy jednoczesnym dzieleniu się najlepszą wiedzą i doświadczeniem z innymi uczestnikami i trenerami z całej Europy. Jednocześnie zachęcano uczestników do podejmowania różnych strategii, pomysłów dostosowanych do ich potrzeb i realiów, aby zainspirować uczniów do krytycznego myślenia poprzez innowacyjne i interaktywne metody nauczania oraz uczenie się przez doświadczenie. W czasie kursu zapoznałyśmy się z problemami i obawami związanymi z promowaniem różnorodności. Dowiedziałyśmy się, jak zmierzyć się ze stereotypami i osobistymi uprzedzeniami, jak rozwijać wrażliwość kulturową i tolerancję. Poprzez ćwiczenia symulacyjne utrwaliłyśmy metody i poznałyśmy narzędzia, które można zastosować do promowania różnorodności i tolerancji w klasie. Nauczyłyśmy się jak motywować uczniów w klasie zintegrowanej poprzez dynamiczne zajęcia i uczenie się przez doświadczenie. Miałyśmy możliwość poznania wykorzystania nowoczesnych platform multimedialnych do celów edukacyjnych. Dowiedziałyśmy się o sposobach dotarcia do szerszego grona uczniów bez konieczności dodatkowego czasu w programie nauczania. Lepiej zrozumiałyśmy różnice między uczeniem się formalnym i nieformalnym. Poszerzyłyśmy wiedzę o znaczeniu rozwijania kreatywności i krytycznego myślenia. Poznałyśmy różne formy zajęć i zabaw mających na celu kształtowanie twórczego myślenia. Opracowałyśmy narzędzia wspierające i zachęcające uczniów do podejmowania działań uwzględniających realia i obawy uczniów. Poznałyśmy sposoby angażowania i motywowania uczniów do skutecznego działania , współpracy i rozwijania umiejętności rozwiązywania problemów oraz samooceny.