Integracja Sensoryczna

Zajęcia integracji sensorycznej obejmują:

  • stymulację rozwoju reakcji równoważnych, praksji, orientacji przestrzennej i lateralizacji, czucia powierzchniowego i głębokiego,
  • usprawnianie małej i dużej motoryki,
  • integrację obu stron ciała,
  • koncentrację uwagi, usprawnianie pamięci,
  • modulację zmysłów, zwłaszcza wzroku, dotyku i słuchu,
  • poprawę funkcjonowania emocjonalnego, samoświadomości i samooceny dziecka.


Terapia zaburzeń integracji sensorycznej jest przeznaczona dla dzieci w wieku szkolnym, które mają trudności z codziennym funkcjonowaniem. Zadaniem terapii jest dostarczenie kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych poprzez "naukową zabawę". Są nią np. zadania na celność (wrzucanie woreczków do kosza), wykonywane podczas delikatnego huśtania się na platformie. Przy tej okazji reguluje się zmysł równowagi i moduluje różnicowanie sensoryczne, wpływa na umiejętność planowania. Podwrażliwość czy nadwrażliwość sensoryczną można zmniejszyć poprzez elementy masażu czy regulować, dostarczając odpowiednią dawkę wrażeń zmysłowych. Motorykę dużą, planowanie działań i orientację w przestrzeni wspieramy np. torami przeszkód. Natomiast na motorykę małą wpłyniemy przy okazji różnych zadań manualnych, czy ćwiczeń na koncentrację, wytężających wzrok i pamięć. Dzięki takiej przyjemnej zabawie zmniejszają się problemy dziecka w zakresie sprawności motorycznej, poprawia się integracja bodźców zmysłowych, wzmacnia układ nerwowy, będący bazą do rozwoju konkretnych umiejętności.

Szkoła Podstawowa nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im. Kornela Makuszyńskiego
w Białymstoku

Adres: ul. Poleska 27, 15-476 Białystok

tel. 085 67 50 661, fax. 085 66 42 196

e- mail: sp11@um.bialystok.pl

Facebook: Facebook SP 11

Inspektor Danych Osobowych
Weronika Małaszewicz
e-mail: iod.szkoly@um.bialystok.pl

 



Powrót na początek strony