Projekt: ADVANCED PEDAGOGICAL SKILLS FOR LOWER INDEPENDENT LIFE
Ka 122 - Krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności uczniów i kadry w sektorze edukacji szkolnej Europejski Fundusz Społeczny Plus w ramach Programu Fundusze Społeczne dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027, w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”
Nr projektu: 2022-2-PL01-KA122-SCH-000091787
Tytuł: ADVANCED PEDAGOGICAL SKILLS FOR LOWER INDEPENDENT LIFE
Nadrzędnymi problemami uczniów naszej szkoły są zaburzenia mowy, umiejętności komunikacji i niepełnosprawność psychomotoryczna. Borykamy się z niemożnością zapewnienia trwałości nabytych umiejętności życiowych i społecznych. Odczuwamy brak możliwości zorganizowania odpowiedniego środowiska edukacyjnego zgodnego z potrzebami uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Aby przezwyciężyć te trudności chcemy zapewnić nauczycielom możliwość podnoszenia swoich kompetencji pedagogicznych poprzez uczestnictwo w szkoleniu międzynarodowym. Dzięki temu nauczyciel ma możliwość poznania różnych metod i technik w nauczaniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zastosowanie w pracy poznanych metod wpłynie na integrowanie uczniów z grupą rówieśniczą, wyrównanie szans i stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju intelektualnego społecznego i emocjonalnego. Udział w kursie pozwoli podnieść kompetencje językowe, jakość i wydajność pracy nauczycieli co przełoży się na dobro uczniów. Zgodnie z tymi potrzebami:
A) Dążymy do zapewnienia profesjonalnego i osobistego rozwoju naszych nauczycieli poprzez wymianę doświadczeń międzynarodowych,
B) dążymy do poprawy zdolności umysłowych, emocjonalnych i fizycznych naszych uczniów poprzez poprawę środowiska edukacyjnego oraz wspieranie procesu uczenia się poprzez działanie,
C) dążymy do umiędzynarodowienia naszych zdolności instytucjonalnych i zwiększenie naszej międzynarodowej współpracy.
D) dążymy do podnoszenia kompetencji językowych naszych nauczycieli
Zrealizowaliśmy trzy działania (kursy i szkolenia)
- Nasza Pierwsza Mobilność miała miejsce w listopadzie 2023r. 5 nauczycieli uczestniczyło w kursie dotyczącym wykorzystania naturalnego podejścia nauczania. Składają się na nie metody i techniki dramy i zabawy, które zapewnią kognitywne, emocjonalne i fizyczne uczestnictwo, oraz nabycie stałych umiejętności z zakresu samodzielnego życia i samoopieki. Planowane skutki wdrożenia tej metody - poprawa zaburzenia głosu i języka, wzmacnianie umiejętności komunikacyjnych uczniów, uczenie się sposobów doskonalenia głosu, edukacji językowej i umiejętności komunikacyjnych uczniów z klas specjalnych. Organizacja edukacji poprzez dramę i zabawy z zastosowaniem naturalnego podejścia do nauczania. Połączenie nauczania naturalnego i kreatywnej dramy, koncepcje odgrywania ról i improwizacji, drama i gry w edukacji specjalnej, podejście do gier w rozwoju umiejętności społecznych. Intensywność kursu: 60 godzin, 10 dni, 12 modułów. Zorganizowana została także wizyta w Szkole Pedagogicznej w Antalyi i udział w zajęciach w celu obserwacji innowacyjnych metod stosowanych w zdobywaniu umiejętności i w zarządzaniu klasą.
Linki z relacji uczestników:
![Uczestniczący nauczyciele szkoły w kursie.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6757/432x457.jpg)
![Uczestniczący nauczyciele szkoły w kursie.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6759/432x457.jpg)
![Uczestniczący nauczyciele szkoły w kursie.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6760/432x457.jpg)
![Uczestniczący nauczyciele szkoły w kursie.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6761/432x457.jpg)
Fotorelacja z wdrażania:
![wdrażanie kurs1.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6785/512x384.jpg)
![wdrażanie kurs1.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6786/512x384.jpg)
![wdrażanie kurs1.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6787/512x384.jpg)
![wdrażanie kurs1.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6788/512x384.jpg)
2. Nasza Druga Mobilność miała miejsce w lutym 2024. 5 nauczycieli uczestniczyło w kursie dotyczącym szkolenia językowego oraz szkolenia emisji głosu w ramach metody naturalnego podejścia do nauczania. Szkolenie językowe z metody wzmacniania umiejętności komunikacyjnych naszych uczniów. Na główne tematy szkolenia składały się: zaburzenia komunikacji w edukacji specjalnej "język i mowa", medyczne podstawy słuchu i mowy, pomiary słuchu i ocena, metody i techniki badawcze rozwój aparatu mowy i jego aktywności, współpraca i działania zwiększające motywację , umiejętności skutecznej komunikacji, zarządzania klasą, poradnictwo i zarządzanie kryzysowe, Szkolenie składało się z 12 modułów. Odbyła się także wizyta w Szkole Edukacji Specjalnej Antalya Elpis w celu obserwacji podejścia nauczycieli do zarządzania klasą i technik terapeutycznych, które stosowane są indywidualnie w przypadku zaburzeń mowy. Intensywność kursu: 60 godzin, 10 dni.
Linki z relacji uczestników:
![kurs 2.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6771/512x384.jpg)
![kurs 2.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6772/512x384.jpg)
![kurs 2.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6773/512x384.jpg)
![kurs 2.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6774/512x384.jpg)
Fotorelacja z wdrażania:
3.Nasza Trzecia Mobilność miała miejsce w maju 2024 i wzięło w niej udział 5 nauczycieli. Kurs trwał 60 godzin, 10 dni. Szkolenie obejmowało zorganizowanie Treningu Metod Nauczania w Edukacji Sportowej i Ruchowej. Poruszone zostaną tematy dotyczące: ruchu przemieszczenia, ruchu kontroli obiektów, ruchu równoważącego, trening umiejętności sportowych w edukacji specjalnej, trening motoryki małej i dużej, sport i terapia ruchowa w autyzmie, progresja, badanie toru jazdy w edukacji sportowej i ruchowej oraz trening uważności, zdrowe odżywianie, sposoby unikania nałogów ( 12 modułów) Miała również miejsce wizyta w szkole specjalnej Antalya Kepez w celu obserwacji infrastruktury szkoły, planów IEP i metod współpracy z rówieśnikami. Nasi nauczyciele wzięli udział w zajęciach oraz w spotkaniu z nauczycielami.
Linki z relacji uczestników:
![kurs 3.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6775/512x384.jpg)
![kurs 3.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6776/512x384.jpg)
![kurs 3.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6777/512x384.jpg)
![kurs 3.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6778/512x384.jpg)
![wdrażanie kurs3.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6779/512x384.jpg)
![wdrażanie kurs3.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6781/512x384.jpg)
![wdrażanie kurs3.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6789/512x384.jpg)
![wdrażanie kurs3.jpg](https://sp11.edu.bialystok.pl/resource/image/244/430/851/6790/512x384.jpg)