Projekt: ADVANCED PEDAGOGICAL SKILLS FOR LOWER INDEPENDENT LIFE
Ka 122 - Krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności uczniów i kadry w sektorze edukacji szkolnej Europejski Fundusz Społeczny Plus w ramach Programu Fundusze Społeczne dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027, w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”
Nr projektu: 2022-2-PL01-KA122-SCH-000091787
Tytuł: ADVANCED PEDAGOGICAL SKILLS FOR LOWER INDEPENDENT LIFE
Nadrzędnymi problemami uczniów naszej szkoły są zaburzenia mowy, umiejętności komunikacji i niepełnosprawność psychomotoryczna. Borykamy się z niemożnością zapewnienia trwałości nabytych umiejętności życiowych i społecznych. Odczuwamy brak możliwości zorganizowania odpowiedniego środowiska edukacyjnego zgodnego z potrzebami uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Aby przezwyciężyć te trudności chcemy zapewnić nauczycielom możliwość podnoszenia swoich kompetencji pedagogicznych poprzez uczestnictwo w szkoleniu międzynarodowym. Dzięki temu nauczyciel ma możliwość poznania różnych metod i technik w nauczaniu uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zastosowanie w pracy poznanych metod wpłynie na integrowanie uczniów z grupą rówieśniczą, wyrównanie szans i stworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju intelektualnego społecznego i emocjonalnego. Udział w kursie pozwoli podnieść kompetencje językowe, jakość i wydajność pracy nauczycieli co przełoży się na dobro uczniów. Zgodnie z tymi potrzebami:
A) Dążymy do zapewnienia profesjonalnego i osobistego rozwoju naszych nauczycieli poprzez wymianę doświadczeń międzynarodowych,
B) dążymy do poprawy zdolności umysłowych, emocjonalnych i fizycznych naszych uczniów poprzez poprawę środowiska edukacyjnego oraz wspieranie procesu uczenia się poprzez działanie,
C) dążymy do umiędzynarodowienia naszych zdolności instytucjonalnych i zwiększenie naszej międzynarodowej współpracy.
D) dążymy do podnoszenia kompetencji językowych naszych nauczycieli
W naszym projekcie zaplanowaliśmy trzy kursy:
1. Kurs dotyczący wykorzystania naturalnego podejścia nauczania obejmuje: poprawę zaburzenia głosu i języka w tym metody wzmacniania umiejętności komunikacyjnych naszych uczniów, uczenie się sposobów doskonalenia głosu, edukacji językowej i umiejętności komunikacyjnych uczniów z naszych klas specjalnych.
2. Kurs metody dramy i zabawy w zastosowaniu naturalnego podejścia. Dzięki dramie naszym podopiecznym będzie łatwiej zrozumieć złe nawyki w ich zachowaniu. Ćwiczenia z wykorzystaniem metod dramy uwrażliwią uczniów na problemy otaczającego je świata. Nauczyciele dostarczą również uczniom odpowiednich przeżyć, co nauczy dzieci właściwych relacji wobec napotkanych w życiu trudności.
3. Kurs instruktażowy w treningu ruchowym. Zajęcia szkolne obejmują innowacyjne praktyki mające na celu walkę z otyłością jak również wzmocnienie rozwoju mięśni. Jest to możliwe dzięki odkrywaniu przez uczniów nowych kreatywnych zabaw sportowych.